Kedilerde gıda intoleransı/gıda allerjisi

Anasayfa » Kedilerde gıda intoleransı/gıda allerjisi

Kedilerde gıda intoleransı/gıda allerjisi

Kedilerde gıda allerjisi, kedinin immun sisteminin gıdadaki farklı birleşimlere aşırı derece reaksiyon göstermesiyle ilgili bir durumdur.
Bir çok gıda maddeleri bünyesindeki doku geliştirici özelliğiyle allerjen bir yapıya sahiptirler.
Semptomlar:
– Kaşıntı
-Kedi normalden çok daha fazla bir şekilde bacaklarını, karın bölgesini(abdomen) ve ayaklarını yalar ve bu durum tüy kaybına yol acar.
-Gıda allerjisi olan kedilerin yaklaşık 2/3 si kafa, boyun bölgesi ve boyunda kızarıklıklar ve küçük yaralar vardır.
-Göz iltihabi görülebilir.
Yağlı ve kepekli tüyler

Diyagnoz:
İlk önce kedi dermatitis yönünden tedavi edilmeli daha sonra kedide gıda alerjisinin olup olmadığının tesbiti için 3 safhaya tabi tutulmalı kedi, veteriner hekimin diyağnozu koyabilmesi için.
1- Kediyi alerji içermeyen bor gıdayla beslemek, kedinin kaşıntı problemini çözmek için
2-Daha sonra diğer protein kaynakları araştırılmalı ve kedi beslenmeli bu gıdalarla. Kaşıntı gelirse tekrar, gıda allerjisi tanısı mantıklı bir şekilde konulabilir.
3- En son olarak provakasyon amaçlı naska diğer protein kaynakları ile kediyi beslemek ve 10 gün sonra kedinin bu duruma reaksiyonu neo lup olmadığını gözlemlemek
Çoğu kedi sahibi allerjiye etkili biri gıda seçerekten kedilerine yukarıda bahsedilen provakasyon testlerine kedilerini tabi tutmuyorlar diyağnozun tam anlamıyla tespitinin yapılması için.

Tedavi: Kedi gıda allerjisi problemi, kedinin diyete alınmasıyla olur. Bu amaçla piyasada hazır bir çok allerji diyetleri bulunur ve en kolay olan bir yöntemdir. Ayni zamanda kedinin gerekli olan vitamin ve minerallarin alınması sağlanmalıdir. Örneğin kedinin daha önce tüketmediği bir protein seçilmelidir, örneğin balık, ördek, yabani hayvan eti, tavşan eti. Bundan başka karbondidrat kaynağı olarak patates seçilmelidir.
Kedinin yediği gıdayı hasta sahibi kendisi yapıyorsa, gerekli olan yağ asitlerini (EFA yada Viacutan)vitamin, tiamin ve taurini gıdaya eklemesi gerekir.
Allerji diyetleri genelde veteriner kliniklerinde satılır tedavi amaçlı yem olması sebebiyle.